2 weken verder

03-04-2011

Ik ben nu ruim 2 weken verder en de Ci bevalt nog steeds heel goed!, Na de derde afstelling zjin de programma's weer wat aangepast. Het lijkt nu wanneer er meerdere geluiden zijn het apparaat zich wat dempt. Dit had ik eerder nog niet gehoord zo. Morgen moet ik weer heen voor de laatste afstelling dus maar even vragen. Verder gaat het uitstekend, heb hem steeds langer in per dag. Ik liep zaterdag door het park en hoorde dus allemaal vogeltjes fluiten, ik zette de CI uit en de gewone gehoorapparaat aan en het bleef wel aardig stil. Het is leuk om het verschil te horen, en niet alleen leuk maar zo met deze voorbeelden wordt het ook maar weer al te duidelijk dat de CI toch heel veel meer te bieden heeft.

De CI draag ik nu de hele werkdag op kantoor, en dat gaat ook goed, eerst moest ik wel erg wennen aan alle (nieuwe) geluiden maar het krijgt steeds meer een plek en veel dingen voelen al aan als gewoon. Dat is alleen maar mooi. De muziek is toch wel heel anders maar merk dat ik al veel dingen herken en al klinkt het niet als eerder ik weet waar het over gaat. Nog een goed voorbeeld is het kijke naar films, wat iedereen voor mij alleen maar onverstaanbare geroezemoes was kan ik nu veel van verstaan. Dit geldt niet alleen voor Nederlands gesproken tekst maar ook bv voor het Engels, Spaans en Frans. Het is natuurlijk niet zo dat ze tijdens de operatie mijn talenknobbel hebben aangeboord maar wel leuk. Trouwens ik versta nu ook woorden die niet ondertiteld worden zoals merci, merde enz. Wat ondetiteling betreft merk ik nu vaak dat het niet allemaal klopt. Vandaag naar de FC geweest, kan veel verstaan wat mijn vader zei, hij mij soms niet en dat herhalen steeds is best irritant hahaha..

Morgen de laatste afstelling en kentalisdagen, nu na 2 weken vindt ik zelf dat ik al aardig gewend ben, Dit komt vooral door het dragen, oefeningen zijn leuk maar de praktijk is toch wel het beste leermoment. Na een dag van werken vindt ik het trouwens heerlijk om even alleen het oude gehoorapp in te hebben, want dat is zo lekker rustig, zonder flauwekul ik ben erg blij dat ik deze keuze gemaakt heb, en dat ik het mij eigen gemaakt heb in zn korte tijd.

Rogier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten