Werk

23-03-2011

Voor het eerst naar het werk geweest met de CI in, eigelijk vrijdag ook maar dat was maar van korte duur. Ik had mezelf voorgenomen wanneer het te gortig werd met de CI hem gewoon zal gaan wisselen met de gewone gehoorapp, want er ook al gaat het best goed er mag best wat opbouw in het gebruik ervan zitten. Op het werk was het natuurlijk weer een brei van nieuwe geluiden waarvan ik de meeste wel kon plaatsen. Sommige geluiden niet maar dat vroeg ik dan aan collega's wat het was en vaak bleek het hele gewone dingen te zijn. Apart was het wel om te horen dat wanneer je toegangspasje voor het slot van de deur een soort piepje afgaat. Die had ik nog nooit gehoord, zelfde geldt ook voor het piepje van de koffieautomaat. Het omroepsysteem voor het alarm kon ik gedeeltelijk volgen, dat was eerder onhoorbaar.

Met veel mensen gesproken, bij de een ging het wat beter dan bij de ander. Alleen merkte ik wel dat de CI nog niet zo goed is afgesteld op de Fryse taal, maar dat is niet erg! Het is een voordeel dat ik werkzaam ben in een grote organisatie je kan er goed oefenen met verschillende stemtypes en omgevingsgeluiden. De collega's houden er allemaal rekening mee en dat is wel fijn, ze vinden allemaal dat ik anders praat, wat duidelijker en ingetogender. Ik heb de CI eigelijk niet meer uit gedaan, alleen even bij het eten want dat was me toch even teveel van het goede maar dat was maar eventjes. Voor de rest van de werkdag is de CI aan gebleven. Nadat ik thuis gekomen was hem toch maar uitgedaan want was toch wel vermoeid en wilde nog even lekker muziek luisteren.

Rogier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten