I like birds

19-03-2011

Vandaag heb ik de CI met tusenpozen aangehad, want het geluid is toch erg verschillend met wat ik gehoord heb en alles klinkt zo anders. Dus draag ik hem met tussenpozen. Gisteravond heb ik nog gebeld ermee, en dat ging redelijk goed. Ik had mijn ouders gebeld en de een kon ik beter verstaan dan de ander maar goed dat al na nog geen dag! Soms denk ik dat de CI stoort want hij maakt nog wel eens wat geluidjes, maar dat zijn natuurlijk omgevingsgeluiden welke ik nooit gehoord heb eerder. Als mijn raam dicht zit voor kreeg ik nooit wat mee van het verkeerd (zware voertuigen uitgezonderd) Maar nu krijg ik elk voertuig wat er langs gaat mee, en dat is wel wennen. Het plassen is alsof het van gigantische hoogte met een enorme kracht naar benenden stort. Grappig is ook dat ik de klok in de slaapkamer weer hoor, zelf dacht ik een aantal jaren geleden dat deze er zelf mee was opgehouden maar hij doet het dus nog ...
Vandaag ook naar buiten geweest en naar de winkel geweest, alle geluiden die ik hoor zijn anders, en dat zijn er veel! In de winkel hoor ik al iemand met zn winkelkarretje (zn plastic geval) al van ver af aan komen. Ik hoorde ook precies wat de dame achter de kassa tegen me zei, namelijk 15,22 aub, dat hoordt ik ook nooit precies. Mijn eigen ademhaling hoor ik nu ook en dat is wel een aparte gewaarwording. Toen ik van de winkel terug liep door het Noorderplantsoen dacht ik steeds van wat hoor ik nu? Ik kon het eerst niet thuisbrengen maar naar een paar minuten begreep ik het , het waren vogeltjes en die had ik al jaren niet meer gehoord!!! Het is nu niet de bedoeling dat ik hier alles op ga noemen van wat ik ineens hoor maar tis meer even om het idee.
Ik ben er nog lang niet maar ben al flink op de goeie weg!
I like bird!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten