Ik en de CI

25-04-2011

18 maart lijkt al weer een eeuwigheid geleden, het was de dag dat ik de CI aangesloten kreeg. Sinds begin april ben ik vrij man, hoef niet regelmatig meer naar het ziekenhuis en/of Kentalis. Het is allemaal al zo gewend en normaal geworden dat ik me soms wel es afvraag of ze daar nog wel weten wie ik ben. Het succes van de CI blijft eigelijk voortduren, ik waan me wat horen betreft in de Champions League, ik kan weer mee doen met de grote jongens nadat ik toch een aantal jaren flink gekwakkeld heb in de Jupiler League waar ik nog net geen punt aftrek kreeg voor elk niet goed verstaand woord.

Ik had in deze periode wel een soort terugslagje of dipje verwacht wat het horen betreft. Dit gebeurd bij de besten die champions League spelen. Met een CI blijf ik natuurlijk ook slechthorend, het is natuurlijk niet zo dat ik ineens een supergehoor waarmee ik alles hoor. Maar wat ik meer hoor is al zo ontzettend veel. Teveel om zo even op te noemen, veel dingen zijn voor goedhorende mensen zo van zelfsprekend. De vogeltjes wat ik al eens als voorbeeld hebt gebruikt, eerst was het geluid (van de vogels) zo hard net alsof ze alle aandacht wilden. Intussen is dat wat meer op de achtergrond, denk dat het te maken had met gewenning. Ik hoor hier ook veel verschillende vogelgeluiden dus het kan zomaar zijn dat ik een x bij een of ander programma zit omdat ik met mijn gehoor de zeer zeldzame baltimoretroepiaal (bestaat echt) die alleen in Zuid-Amerika voorkomt in het plantsoen heb gespot. Het fluitje van de scheids bij het voetballen (ik kijk alleen) hoor ik nu ook, dus een Carrière switch is niet ondenkbaar geworden. Ik zit zelf dan te denken aan Barcelona ofzo...

Ook op het werkgebied gaat het prima, de komende tijd wil ik weer wat meer werkzaamheden via de telefoon afhandelen, dit heb ik tot nu toe stapgewijs gedaan (omdat ik anders zo op 30 gesprekken per dag zit) dus hierin ga ik ook weer wat stappen zetten. De CI in rumoerige omgeving zoals een bijeenkomst met veel mensen valt me erg mee. Ik kan het meest zo volgen wel heb ik dan op rechts mn gewone gehoorapp nog in, maar dat is puur omdat ik het prettig vindt om te weten waar het geluid vandaan komt. Bij mij speelt de slechtziendheid hierin een wat grotere rol dan bij iemand die alleen slechthorend is. Het oude gehoorapp is eigelijk alleen maar een soort handige bijproduct geworden voor sommige situaties, het is zeker niet zo dat je perse zoals bij voetbalschoenen een rechter en een linker nodig bent, tenminste op dit moment nog niet. Of er een tweede komt of niet zal de toekomst moeten uitwijzen.

Intussen blijf ik gewoon in de champions League......

Rogier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten